Happy claves = betele vesele
12/03/2020
Universul de învăţare al copilului cu CES – material de învăţare din activităţi acasă
05/06/2020

Ce ar trebui să știe elevii de 5-10 ani, la finalul claselor „0” și I-IV? Ghiduri pentru părinţi, de la Alina Hoară, profesor MERITO

Învățătoarea Alina Hoară, de la Liceul de Artă din Sibiu, profesor laureat MERITO, vine în sprijinul părinților români cu două ghiduri despre abilitățile și competențele de limba română și matematică și explorarea mediului, pe care ar trebui să le aibă copiii de 5-10 ani la finalul fiecărui an școlar din ciclul de învățământ primar.

„Toți trecem printr-o perioadă aparte a învățământului românesc. Elevii parcă sunt „home-schooled”, părinții sunt facilitatorii copiilor, iar cadrele didactice sunt îndrumătorii din spatele ecranului. Aceste ghiduri vă ajută pe voi, părinții, să vă informați despre ce ar trebui să știe copilul vostru la final de an școlar, în funcție de etapa în care se află. Materialele sunt realizate în conformitate cu programele școlare în vigoare”, precizează Alina în prefața ghidurilor.

Ghidul pentru limba română prezintă abilitățile și competențele pentru acte de vorbire (funcții ale limbii), dialog (reguli în dialogul verbal), vorbire eficientă, discurs oral, scriere funcțională și imaginative, vocabular, fonetică, ortografie, punctuație, despărțire a cuvintelor, texte literare și intuire a claselor morfologice.

Ghidul pentru matematică și explorarea mediului organizează abilitățile și competențele legat de numere, fracții, efectuarea de operații (adunare, scădere, înmulțire, împărțire) și ordinea lor, rezolvarea de probleme, orientarea spațială și localizări în spațiu, figure plane (2D) și corpuri geometrice (3D), concepte de bază (lungime, capacitate, masă, timp, bani) și unitățile lor de măsură, colectarea, citirea, înregistrarea, organizarea și reprezentarea datelor, corpul omenesc, plante și animale, universul, forțe, mișcare, transfer de energie, unde și vibrații și medii de viață.

 

DESPRE MERITO

MERITO este un proiect de transformare a meseriei de profesor, prin recredibilizarea acesteia în societate şi propagarea culturii învăţării colaborative între profesori. Credem în profesori ca agenţi de schimbare în Educaţie, care pot răspândi Educaţia de calitate pentru fiecare copil, în fiecare clasă.  De 5 ani, MERITO coagulează o comunitate naţională de profesori valoroşi, pe care îi premiază, cărora le recunoaşte public meritele în Gale anuale şi în care investeşte continuu încredere, energie şi resurse. Sprijinim profesorii să înveţe colaborativ în comunităţi locale, să devină un pol de expertiză, cu o voce publică şi să îşi răspândească bunele practici. Profesorii MERITO, activi în 10 comunităţi, sunt o sursă de inspiraţie şi bune practici pentru peste 10.000 de profesori, până în prezent, în peste 150 de intervenţii directe pe care le-au avut. MERITO este un proiect dezvoltat de lideri de business, reuniţi sub umbrela RBL, care se implică în cauza profesorilor din România, în peste 1.000 de ore de voluntariat, până acum.

DESPRE RBL

Romanian Business Leaders (RBL) este o organizație apolitică, neguvernamentală și non-profit care oferă o platformă de acțiune și implicare socială pentru antreprenorii și șefii de companii din mediul de business privat.

RBL face România o țară mai bună pentru business și pentru români, prin proiecte care îmbunătățesc educația, antreprenoriatul și buna guvernare în România. Proiectele RBL sunt inițiate și dezvoltate pe bază de voluntariat de cei peste 200 de membri, antreprenori și executivi de top din România.

Proiectele RBL pentru educație cresc calitatea profesorilor din România și viitoarele generații de antreprenori. Proiectul MERITO construiește o comunitate de sute de profesori cu vocație care primesc prin RBL recunoaștere publică și încredere. SuperTeach construiește o comunitate de mii de profesori deschiși la minte care primesc prin RBL inspirație, încredere și acces la bune practici. Vreau să fiu Antreprenor și Insights construiesc 15 comunități active de tineri pasionați de antreprenoriat și inspiră zeci de mii de liceeni să gândească antreprenorial. Iar Antrenament pentru Viitor construiește o comunitate de sute de liceeni care sunt orientați în carieră și puși în contact cu interesele lor profesionale, job-uri și organizații.

Proiectele RBL pentru antreprenoriat urmăresc să dezvolte capitalul românesc și construiesc comunități cu spirit antreprenorial în diferite medii. Antreprenoria construiește o comunitate de 1.000+ antreprenori scaleup și startup care primesc prin RBL educație și mentorat. Startup Bridge aduce împreună 1.000+ antreprenori care vor să-și extindă afacerile în piețe internaționale și care primesc prin RBL sfaturi de la cei care au făcut-o deja. RePatriot construiește o comunitate de 6.500+ antreprenori și români cu spirit antreprenorial din diaspora care primesc prin RBL acces la oportunități de parteneriat și investiții în țară. Iar Antreprenorești construiește o comunitate de sute de antreprenori și români cu spirit antreprenorial din mediul rural, care primesc prin RBL mentorat și conexiuni prin care dezvoltă economia comunelor în care trăiesc.

RBL este membru fondator al Coaliției pentru Dezvoltarea României (CDR), inițiativă privată, construită ca un acord de colaborare prin participarea colectivă a membrilor săi și mai reunește organizații cum sunt Camera Americană de Comerț în România (AmCham), Camera Franceză de Comerț în România (CCIFER), Asociația Oamenilor de Afaceri din România (AOAR), Camera de Comerț și Industrie Română-Germană (AHK), Consiliul Investitorilor Străini (FIC), Confederația Patronală Concordia şi Consiliul Naţional al Ȋntreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR). Membrii CDR contribuie voluntar cu resursele și expertiza necesară formulării unor opinii comune cu privire la politici publice cu impact asupra mediului de afaceri. Companiile reprezentate de cele 25 de organizații de afaceri membre CDR angajează peste un milion de oameni și generează aproximativ 50% din PIB. Scopul CDR este de a oferi o bază coerentă pentru consultare cu Guvernul și alte instituții publice pe teme care au impact asupra climatului economic și de afaceri din România.

2 Comments

  1. Curticapean Ioan spune:

    Buna ziua!
    Pe langa toate punctele prezentate cred ca EDUCATIA PENTRU SANATATE si educatia fizica sunt ff importante si nu ar trebui neglijate la ciclul primar. Sanatatea prin miscare este importanta mai ales cand constientizam nevoia de sanatate in momente de criza. Pentru viitor dezvoltarea armonioasa a copiiilor pe plan intelectual, emotional si fizic ar trebui sa fie un obiectiv cu adevarat centrat pe nevoile reale ale copiilor. Toti elevii din primar ar trebui sa mearga corect, sa alerge corect …si sa isi valorifice potentialul prin respectarea regulilor, cu disciplina si drag de frumos. Sanatatea nu este totul, dar totul fara sanatate este nimic! Nu uitați!
    Succes mai departe si cu practica!

    • MERITO spune:

      Buna seara si multumim pentru mesaj! Suntem de acord ca programele curente pot fi imbunatatite si adaptate la nevoile de dezvoltare ale copiilor. Totusi, rolul acestor ghiduri este de a decodifica programele curente pentru parinti si de a-i sprijini sa inteleaga la ce nivel minim al cunostintelor si competentelor (cf. programelor scolare in vigoare) ar trebui sa fie copiii, la finalul fiecarui an scolar. Multumim!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *