„Webinariile şi comunitatea #MERITO mi-au schimbat stilul de predare offline şi online.” – testimonialul unui profesor participant la webinarele MERITO
În proiectul MERITO, răspândim Educaţia de calitate pentru fiecare copil, în fiecare clasă, prin bunele practici ale profesorilor valoroşi, pe care i-am recunoscut în cei 5 ani de proiect de până acum şi în care investim continuu.
Scalăm proiectul prin comunităţi locale de profesori, ce vin #împreună pentru a învăţa colaborativ; prin „vocea MERITO”, dedicată cercetările în Educaţie, poziţiilor publice şi apariţiilor în media ale profesorilor laureaţi, pentru a creşte statutul meseriei şi printr-o platformă online de bune practici, pe care o dezvoltăm.
De pe 11 martie, odată cu închiderea fizică şcolilor, profesorii MERITO şi-au transferat procesele de învăţare cu elevii în mediul online, aşa cum mulţi #profesorivaloroşi din toată ţara au depus eforturi să îşi adapteze lecţiile. De la platforme online de învăţare şi evaluare, instrumente de interacţiune regândite, tehnici de a ţine elevii conectaţi la propria învăţare şi până la propriile provocări în a integra tehnologia şi „digitalizarea forţată a Educaţiei”, toate acestea au fost parte din efortul profesorilor de a creşte şi a se recalibra pentru a continua Educaţia de calitate.
Mai mult decât atât, profesorii MERITO, împreună cu profesori parteneri, invitaţi şi cadre didactice conştiente de propriile nevoi de formare continuă, au făcut un efort suplimentar de energie, timp şi pregătire investite pentru a învăţa colaborativ.
„Vă mulţumim pentru profesionalismul demonstrat și pentru generozitatea cu care ne-ați împărtășit toate aceste experiențe și resurse valoroase! Ne-au fost de un real folos și am simțit un suport permanent care ne-a ajutat mult în predarea online.” – testimonial al unui profesor participant la webinarele MERITO
În comunitatea MERITO, am dezvoltat peste 50 de intervenţii online, în această perioadă, prin care am ajuns la peste 3.600 de profesori din toată ţara, şi chiar diaspora:
- 9 webinare publice, de învăţare colaborativă, pe abordări, principii, practici, instrumente şi platforme interactive în relaţia cu elevii, în care 30+ profesori MERITO şi invitaţi şi-au împărtăşit propriile practici din această perioadă, pentru 1.631 de cadre didactice;
- 31 de „cafenele”, webinare şi întâlniri de lucru, interne şi publice, în care profesorii au interacţionat cu experţi pe temele apăsătoare ale perioadei, au schimbat bune practici şi au învăţat;
- acţiuni şi evenimente conexe şi partenere, în cadrul cărora profesorii din comunitate şi-au pus la dispoziţie expertiza, resursele, know-how-ul şi energia pentru a răspândi Educaţia de calitate, cu peste 50.000 de vizualizări în mediul online;
“MERITO e mai mult decât un proiect, e o paradigmă a modului diferit de abordare a educației din România, în context de criză, oferind, generos, prin dascălii excepționali care i-au creat ,,aripi”, modele de schimbare în Bine, Frumos și Eficient a învățământului românesc…Vă mulțumim că ne-aţi oferit, în aceste webinarii captivante, exemple practice, cele mai necesare acum, căi de urmat și picături de…suflet!” – testimonialul unei profesoare participante la webinarele MERITO
Investiţia noastră în profesorii din comunitate a continuat prin acces la experţi invitaţi, resurse necesare în această perioadă şi oportunităţi relevante. În plus, aceştia au început procese de ideaţie şi dezvoltare de intervenţii de învăţare pentru profesori, dar şi remediale pentru elevi, pe parcursul verii, pe lângă cercetările pe care le derulează şi iniţiativele personale, astfel încât cât mai mulţi elevi din România să aibă acces la Educaţie de calitate, prin profesori valoroşi – o colecţie de inspiraţie a realizărilor acestora este disponibilă mai jos şi pe pagina MERITO:
- „Este impresionantă dăruirea cu care îşi fac aceşti dascăli treaba în comunităţile defavorizate. Am o admiraţie profundă pentru toţi profesorii care încearcă prin puterile lor să ajute astfel de comunităţi.” – Andrada Mazilu, învăţătoare la Timișoara într-un articol despre „copii celor 2 Românii”;
- ”Vom trece, poate nu atât de repede cum ne-am dorit, dar vom trece peste criza aceasta, fără îndoială și vom ieși mai puternici pentru că am înțeles niște lucruri, pentru că vom prețui mai mult lucrurile pe care nu le valorizam așa cum trebuie.” – semnal de #încredere pentru Educaţia de calitate, de la Dan Solcan, profesor de Istorie la Buzău, într-un interviu aniversar;
- Tatiana Cauni, profesoară de Limba Română la Baia Mare, despre „beneficiile instrumentelor digitale de educaţie şi după redeschiderea şcolilor”, pe ZF Live.
- Profesorii MERITO sunt în „linia 1” a Educaţiei: un grup de elevi din Cluj, coordonaţi de Anda Culişir, profesoară de Biologie, a înființat TelRoz – call-center pentru colegii lor din întreaga țara.
- Cum arată profesorul ideal? Mihaela Nicolae, profesoară MERITO de Limba Română la Buzău, răspunde printr-o „anchetă” realizată cu împreună cu elevii.
- Alina Hoară, învăţătoare la Sibiu, a lansat pachete de experimente achiziţionabile de către părinţi, prin HUB-ul pe care îl coordonează.
- Doru Căstăian, profesor de Filosofie, crede că „şcoala online a fost puţin mai bine decât un dezastru”, într-un interviu RFI
- Bogdan Raţiu, profesor de Limba Română, la Târgu Mureş, expune propria perspectivă despre şcoala viitorului la Future Talks.
- Despre grădiniţa online, bune practici în învăţământul preşcolar şi în educaţia copiilor, cu Adina Jurcă, educatoare MERITO, la „Interviews for Hope”.
- Antoneta Împuşcatu, profesoară de ştiinţe ale naturii şi Director MERITO, povesteşte despre cum şi-a adaptat predarea în online, cu elemente comune din casa fiecărui elev, mâine, la ora 11:00, la emisiunea „Între prieteni”, pe Radio România Actualităţi.
- „Cred că acesta a fost unul dintre beneficiile școlii online, faptul că am învățat de la copii, mi-au predat cu răbdare și umor. Au aflat că și profesorii sunt oameni” – Paula Ciucur, profesoară MERITO de ştiinţe socio-umane despre provocările „şcolii în timpul pandemiei”.
- Doru Căstăian, profesor MERITO de filosofie, expune „câteva gânduri pandemice cu miniştri, pixeli şi examene pascaliene„, din Educaţie.
- Comunitatea MERITO Buzău a avut întâlnirea lunară, a doua după închiderea şcolilor, cu schimb de practici în comunicarea emoţională cu elevii.
- Doru Căstăian, profesor #MERITO despre emoția predării online și fenomenul ecranelor negre, într-un interviu acordat pentru Edupedu.
- 2 ghiduri pentru părinţii elevilor de învăţământ primar –Alina Hoară, învăţătoare la Sibiu, a realizat câte un ghid despre ce ar trebui să ştie un elev, pentru comunicare în limba română și pentru matematică, la finalul fiecărei clase de învăţământ primar: „Toți trecem printr-o perioadă mai aparte a învățământului românesc. Elevii parcă sunt „home-schooled”, părinții sunt facilitatorii copiilor, iar cadrele didactice îndrumătorul din spatele ecranului. Aceste ghiduri vă ajută pe voi, părinții, să vă informați asupra ceea ce ar trebui să știe copilul la final de an școlar, în funcție de etapa în care se află. Materialele sunt realizate în conformitate cu programele școlare în vigoare.”
- Elisabeta Păcuraru, profesor în „linia 1” a Educaţiei, despre cum a reuşit să asigure acces la şcoala online fiecărui copil din clasa ei, într-o comunitate rurală.
- În contextul deciziei de astăzi, legată de închiderea şcolilor pentru acest an şcolar – perspectiva Cozianei Zaharia, învăţătoare în Bucureşti, într-un interviu pentru HotNews.ro.
- Doru Căstăian, profesor de filosofie, despre lumea virtuală şi noua paradigmă în Educaţie, la Radio România Cultural.
- În paralel, comunităţile locale MERITO s-au reactivat, iar astăzi are loc prima „cafenea” online MERITO Buzău, cu profesori, activişti şi oameni de afaceri din zonă.
- Dana Lica, profesoară de Informatică, director al Centrului Judeţean de Excelenţă Prahova şi fondatoarea clubului de robotică Inf(0)1, se alătură RBL Live Talks #3 Edu, unde va povesti despre elevii centrului care produc viziere, dar şi experienţa de management şi relaţionare cu copiii şi părinţii din această perioadă.
- #MERITO își sprijină profesorii pentru a continua procesele de învățare și interacțiune cu elevii și colegii lor, odată cu închiderea școlilor. Răspândim online bunele lor practici, cu atât mai valoroase în această perioadă, de folos pentru elevi, dar mai ales pentru cadre didactice dedicate educației la distanță. De la ora de muzică de acasă, lecţii de fizică cu factura de energie electrică sau un „maculator de educaţie alternativă” şi până la resurse pentru învăţământul primar, gânduri de încredere pentru elevi şi mobilizatoare pentru profesori. În următoarele săptămâni, dezvoltăm accelerat componente online ale proiectului, precum platforma de bune practici, webinarii și conținut de sprijin pentru profesorii din toată țara.
1 Comment
Școala on line a însemnat o provocare, o reinventare a mea, a elevilor și a părinților. Am învățat să lucrez pe platforme, aplicații foarte utile și în viitor. Ne-a lipsit apropierea fizică doar…
Mulțumesc proiectului Merito pentru ineditul adus în activitatea mea profesională !